Мафія — командна психологічна покрокова рольова гра з детективним сюжетом, яка моделює боротьбу інформованих один про одного членів організованої меншості проти неорганізованої більшості. Зав'язка сюжету: мешканці міста, знесилені від розгулу мафії, приймають рішення посадити до в'язниці всіх мафіозі до одного. У відповідь мафія розпочинає війну до повного знищення всіх. Гру придумав навесні 1986 року студент факультету психології МДУ Дмитро Давидов. Спочатку в неї грали у гуртожитках, аудиторіях і коридорах МДУ, але після того як деякі студенти університету провели канікули в літніх студентських таборах, де відпочивали студенти й інших радянських вузів. Гра разом із новими учасниками почала розповсюджуватися в інших навчальних закладах СРСР. За словами автора, що емігрував 1991 року до Бостона, гра базується на культурно-історичній теорії радянського психолога 1920-х років Лева Семеновича Виготського. Її прототип — європейська гра під назвою «Вбивця», відома з середини XX століття. На відміну від гри «Мафія» у «Вбивці» гравці шукають одного маніяка, а в «Мафії» гравці за допомогою обговорення вже вираховують колектив убивць — команду мафії. Мафію визнано однією з «50 найбільш історично і культурно істотних ігор, що з'явилися після 1800 року».

Теги других блогов: психологія мафія рольова гра